“Dla mieszkańców i osób podróżujących pomiędzy tymi miejscowościami to bardzo potrzebna i wyczekiwana inwestycja, dlatego dokładamy wszelkich starań, by prace realizowane były sprawnie i zgodnie z harmonogramem. Niewątpliwie wyzwaniem dla nas, jako wykonawcy są tu liczne obiekty inżynierskie - łączna długość 3 estakad to ponad 1,6 km oraz fakt, że część prac prowadzimy w otulinie Narwiańskiego Parku Narodowego. Wymaga to od STRABAG nadzwyczajnej dbałości o środowisko, a roboty są prowadzone przy stałym nadzorze przyrodniczym” - mówi Szymon Rutkowski, kierownik budowy STRABAG. Prowadzone są prace na ciągach rowerowych oraz drogach serwisowych które będą wykorzystywane do objazdów w roku 2025 podczas wykonywania trasy głównej w ruchu wahadłowym. Zaawansowanie wynosi tu ok. 60%. Trwa również zabezpieczanie rozpoczętych już prac i przygotowanie budowy na nadchodzący okres zimowy. Zakończono prace związane z wykonywaniem podbudowy bitumicznej AC22P przewidzianych do wykonania w roku 2024. Na estakadzie E6 trwają prace polegające na wykonywaniu podpór skrajnych i pośrednich, oraz przygotowywanie stanowiska nasuwczego, przy których prace już są na ukończeniu. W lutym 2025 planowane jest rozpoczęcie nasuwania ustroju nośnego. Estakada E6 biegnie bezpośrednio w strefie terenów zalewowych Narwi i została zaprojektowana częściowo w łuku poziomym o promieniu 1 300 m (6 przęseł), oraz na odcinku prostym. Sam proces nasuwania musi być realizowany w tym przypadku w łuku, natomiast odcinek prosty będzie realizowany klasycznie. Estakady E4 i E5 są budowane na terenie Narwiańskiego Parku Narodowego, a więc na obszarze o specjalnych obostrzeniach wynikających z decyzji środowiskowych. Na estakadzie E5 wykonano palowanie podpór, a w miejscu budowanej estakady E4 przygotowana jest już droga technologiczna oraz szykowane są platformy pod podpory obiektu. Film z inwestycji: Budowa drogi Łapy — Roszki Wodźki — Wysokie Mazowieckie to nie tylko priorytetowa inwestycja ujęta w programie „Fundusze Europejskie dla Podlaskiego 2021-2027”, ale również projekt strategiczny w „Kontrakcie Programowym dla Województwa Podlaskiego”. Koszt inwestycji to ok. 460 mln zł brutto. Planowany termin zakończenia prac to lipiec 2026 r. STRABAG jest częścią europejskiego koncernu budowlanego, lidera w zakresie wdrażania innowacyjnych technologii. STRABAG należy do czołówki największych firm budowlanych na polskim rynku. Firma realizuje najbardziej zaawansowane technologicznie inwestycje w segmentach budownictwa ogólnego, infrastrukturalnego i inżynieryjnego. Jest generalnym wykonawcą w zakresie infrastruktury drogowej, kolejowej, lotniskowej, budownictwa kubaturowego, hydrotechnicznego, energetycznego, przemysłowego i ochrony środowiska. Laboratoria STRABAG zapewniają utrzymanie najwyższych standardów jakości wykonywaniach zleceń oraz prowadzą prace badawcze w zakresie rozwoju innowacyjnych technologii. STRABAG posiada rozwiniętą sieć wytwórni mieszanek asfaltowych, własne wytwórnie betonu oraz kopalnie kruszyw. Firma zatrudnia blisko 7 tys. osób, w tym wykwalifikowaną kadrę inżynierów i specjalistów wielu branż. Posiada najnowszej generacji park maszynowy. Wartość zleceń grupy wynosi ponad 9,5 mld PLN. Więcej informacji jest dostępnych na www.strabag.pl.