Głównym celem inwestycji jest skrócenie czasu dojazdu na trasie Białystok — Wysokie Mazowieckie, oraz poprawienie bezpieczeństwa mieszkańców i podróżnych. Obecnie droga wojewódzka nr 678 przechodzi przez samo centrum miejscowości Sokoły, a zły stan techniczny drogi obniża bezpieczeństwo i komfort podróży. „Projekt zakłada budowę drogi wraz z obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku o długości ok. 4,2 km. Zbudujemy obwodnicę w ciągu drogi wojewódzkiej nr 678, która będzie nowym odcinkiem drogi klasy »G«. Będzie przebiegała po stronie północnej i zachodniej od miejscowości Sokoły, mając swój początek i koniec na drodze wojewódzkiej nr 678” – powiedział kierownik budowy Dariusz Kaczmarczyk z firmy STRABAG – „Obwodnica będzie miała po jednym pasie w każdą stronę, powstaną na niej trzy skrzyżowania typu rondo, chodniki oraz ścieżki rowerowe. Planowana szerokość jezdni to 7 m” – dodał. Zakres prac budowlanych obejmuje rozbiórkę istniejących elementów zagospodarowania kolidujących z jezdnią, budowę obwodnicy m. Sokoły w ciągu drogi wojewódzkiej nr 678 od km 36+130 do km 40+274, dwóch skrzyżowań skanalizowanych z ruchem okrężnym, z drogami wojewódzkimi nr 671 i 678 oraz skrzyżowań z drogami powiatowymi i gminnymi. Wykonane zostaną nowe chodniki, ścieżki pieszo-rowerowe, zjazdy, wyspy dzielące czy azyle dla pieszych na skrzyżowaniach, rowy przydrożne i melioracyjne, oznakowania pionowe oraz poziome. Wykonawca zabezpieczy i przebuduje uzbrojenie terenu, który koliduje z budową drogi. Wybudowany zostanie również kanał technologiczny, a wzdłuż inwestycji zostaną wykonane pasy zieleni. Obecnie cały ruch tranzytowy odbywa się przez gęsto zabudowany teren miejski. Droga, przecinająca południową część miejscowości Sokoły, krzyżuje się z drogą wojewódzką nr 671, która jest korytarzem transportowym wiodącym bezpośrednio do drogi ekspresowej S8 w węźle „Jeżewo”. Intensywny ruch pojazdów przyczynia się do szeregu utrudnień w ruchu lokalnym, oraz negatywnie wpływa na środowisko i komfort życia mieszkańców, a liczne ubytki w nawierzchni, koleiny i spękania obniżają bezpieczeństwo jazdy. Inwestycja została w dużej części sfinansowana z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg (RFRD) kwotą 27 mln zł. STRABAG SE jest europejskim koncernem budowlanym z silnym kapitałem własnym, liderem w zakresie wdrażania innowacyjnych technologii. Działalność STRABAG obejmuje pełen zakres usług budowlanych, wykwalifikowaną kadrę inżynierską, wysokiej jakości materiały budowlane oraz najnowszej generacji park maszynowy. Dzięki temu możliwa jest kompleksowa realizacja inwestycji - terminowo, na najwyższym poziomie pod względem jakości i w najlepszej cenie. STRABAG korzysta z całej gamy usług oferowanych przez wyspecjalizowane spółki koncernowe, które przejmują odpowiedzialność za ich wykonanie, generując w ten sposób wartość dodaną dla swoich Klientów. Dzięki zaangażowaniu ponad 74 tys. pracowników STRABAG SE osiąga roczne obroty w wysokości ponad 16 mld EUR. Koncern rozszerza swoją działalność daleko wykraczającą poza granice Austrii i Niemiec. Za pośrednictwem sieci należących do niego spółek jest obecny w wielu krajach europejskich i coraz częściej reprezentowany na innych kontynentach. Grupa STRABAG działa w Polsce od 1987 roku. Przy zatrudnieniu ponad 6500 pracowników, roczne obroty Grupy wynoszą blisko 8 mld PLN Więcej informacji jest dostępnych na www.strabag.pl