W ramach inwestycji powstała jednojezdniowa droga krajowa o długości 14,33 km wykonana w nawierzchni bitumicznej. Powstało 18 obiektów inżynierskich – wiadukty i mosty, w tym nad Kanałem Gliwickim i rzeką Kłodnicą. Realizacja jest przedłużeniem istniejącego północnego fragmentu obwodnicy Kędzierzyna-Koźla, która wyprowadzi ruch w kierunku węzła autostrady A4. Nowy odcinek drogi na pierwszych 6,5 kilometrach został wybudowany w układzie 2+1, czyli z dwoma pasami w jednym kierunku i jednym pasem w przeciwnym. Ruch na takich drogach odbywa się naprzemiennie odcinkami jedno- i dwupasmowymi. Standard 2+1 jest ceniony w krajach skandynawskich i zdobywa coraz większą popularność na polskich drogach.
W ciągu trasy zostały wybudowane cztery skrzyżowania w kształcie rond, w tym dwa turbinowe, dwa miejsca przeznaczone do ważenia pojazdów, infrastruktura dla pieszych i rowerzystów oraz ekrany akustyczne. Zainstalowano ekrany przeciwolśnieniowe, elementy systemu zarządzania ruchem oraz nowe oświetlenie trasy. W celu ochrony środowiska powstały przejścia dla zwierząt, gadów i płazów.
„Dzisiejsze otwarcie jest uwieńczeniem prac zespołu pracowników STRABAG, który doprowadził do powstania ponad 14 km drogi. Jestem dumny, że byliśmy odpowiedzialni za budowę tak potrzebnej i długo oczekiwanej przez mieszkańców inwestycji Kędzierzyna-Koźla, Ujazdu i Sławięcic. To także dobra wiadomość dla kierowców, szczególnie pojazdów ciężkich, które zmuszone były do przejazdu wąskimi ulicami miejscowości położonych w ciągu DK40. To niejedyny odcinek drogi szybkiego ruchu, który realizujemy na zlecenie GDDKiA w woj. opolskim Przypomnę, że STRABAG buduje pierwszy na Opolszczyźnie, blisko 6. kilometrowy odcinek drogi krajowej w technologii betonowej, w ciągu DK 46, od granicy województwa opolskiego i dolnośląskiego do obwodnicy Paczkowa.” - powiedział Sławomir Sosnowski, Członek Zarządu STRABAG Infrastruktura Południe. Inwestycja realizowana przez STRABAG ma duże znaczenie dla rozwoju całego regionu. Nowa obwodnica wyprowadzi ruch pojazdów z Kędzierzyna-Koźla i Ujazdu oraz usprawni ruch w kierunku węzła autostradowego A4. Jej budowa przyczyni się do zwiększenia dostępności komunikacyjnej regionu i skrócenia czasu podróży.
STRABAG na zlecenie GDDKiA realizuje obecnie blisko 130 km tras ekspresowych: autostradę A2 Siedlce-Cicibór, cztery odcinki drogi S19, obwodnice Pułtuska w ciągu DK61, Wąchocka na DK 42 oraz Chełma w ramach projektu budowy drogi ekspresowej S12 i drugą jezdnię obwodnicy Słupska w ciągu S6.
STRABAG SE jest europejskim koncernem budowlanym z silnym kapitałem własnym, liderem w zakresie wdrażania innowacyjnych technologii. Działalność STRABAG obejmuje pełen zakres usług budowlanych, wykwalifikowaną kadrę inżynierską, wysokiej jakości materiały budowlane oraz najnowszej generacji park maszynowy. Dzięki temu możliwa jest kompleksowa realizacja inwestycji - terminowo, na najwyższym poziomie pod względem jakości i w najlepszej cenie. STRABAG korzysta z całej gamy usług oferowanych przez wyspecjalizowane spółki koncernowe, które przejmują odpowiedzialność za ich wykonanie, generując w ten sposób wartość dodaną dla swoich Klientów. Dzięki zaangażowaniu ponad 74 tys. pracowników STRABAG SE osiąga roczne obroty w wysokości ponad 16 mld EUR. Koncern rozszerza swoją działalność daleko wykraczającą poza granice Austrii i Niemiec. Za pośrednictwem sieci należących do niego spółek jest obecny w wielu krajach europejskich i coraz częściej reprezentowany na innych kontynentach. Grupa STRABAG działa w Polsce od 1987 roku. Przy zatrudnieniu ponad 6500 pracowników, roczne obroty Grupy wynoszą blisko 8 mld PLN Więcej informacji jest dostępnych na www.strabag.pl