W ramach budowy dwóch odcinków, II i IV powstało łącznie 38,6-kilometrów drogi ekspresowej wybudowanej w technologii betonowej, dwujezdniowej po dwa pasy ruchu w każdą stronę, o szerokości 3,5 metra każdy z 2,5-metrowym pasem awaryjnym. Inwestycje obejmowały budowę węzła drogowego „Złoczew” i „Sieradz Południe” z przebudową istniejącej infrastruktury technicznej, w tym cieków naturalnych oraz urządzeń wodnych, linii elektroenergetycznych, telekomunikacyjnych i sieci wodociągowej. Konsorcja zbudowały również w sumie 31 obiektów mostowych o łącznej długości 2,8 km i powierzchni 60.494 mkw., 143 przepusty, w tym przejścia dla dużych i małych zwierząt oraz płazów i bramownice dla nietoperzy. Ponadto powstały 2 kładki dla pieszych, po jednej na każdym odcinku. Prace wykończeniowe objęły budowę MOP „Chojny” na odcinku II i „Dąbrowa Wielka” na odcinku IV wraz z infrastrukturą techniczną oraz budowę urządzeń bezpieczeństwa ruchu, w tym barier ochronnych, oznakowania poziomego i pionowego, zjazdów i przejazdów awaryjnych, ogrodzenia drogi, oświetlenia na węzłach i na części dróg poprzecznych. Realizowane przez Grupę STRABAG projekty dostosowane zostały do najwyższych norm środowiskowych. W ramach prac wykonano podziemne i naziemne zbiorniki retencyjne, przepompownie ścieków deszczowych i system urządzeń podczyszczających. Na dwóch około 11-kilometrowych odcinkach trasy łącznie powstało 132 tys. mkw. ekranów akustycznych, zamontowano także bariery energochłonne i osłony przeciwolśnieniowe. - Przekazujemy Inwestorowi wybudowane przez nas odcinki drogi S8 z nieukrywaną satysfakcją. Jest to droga o znaczeniu strategicznym nie tylko dla aglomeracji łódzkiej, warszawskiej i wrocławskiej, ale także dla całego kraju. Pozwoli odciążyć istniejące i poważnie obciążone dotąd drogi krajowe nr 8, 12 czy 14, ale także sprawi, że podróżowanie stanie się bardziej komfortowe i szybsze – mówi Wojciech Trojanowski, Członek Zarządu STRABAG Sp. z o. o.