Spółka STRABAG rozpoczęła prace rozbiórkowe istniejących estakad w czerwcu 2013 r. Wszystkie wyburzone w ubiegłym roku łącznice zostały już odbudowane i obecnie trwają na nich prace wykończeniowe - izolacja płyty pomostu, montaż krawężników i gzymsów, antykorozja powierzchni betonowych i montaż dylatacji. Na pozostałych estakadach, których rozbiórka zakończyła się w kwietniu br. wykonano ostatnie badania nośności nowoprojektowanych pali, zabetonowano 100 proc. podpór estakady relacji Praga – Wilanów i rozpoczęto szalunek płyty pomostu. W całości zabetonowano również ławy fundamentowe i rozpoczęto betonowanie słupów estakady prowadzącej z Pragi w kierunku Żoliborza, a także rozpoczęto zbrojenie podpór łącznicy relacji Wilanów – Centrum oraz Żoliborz – Centrum.
Ponadto wykonawca zakończył przebudowę sieci teletechnicznych i elektroenergetycznych oraz praktycznie w całości wykonał przebudowę oświetlenia ulicznego i budowę kanalizacji deszczowej. W najbliższych tygodniach planowana jest również przebudowa gazociągu średniego ciśnienia, zlokalizowanego pod nowoprojektowanym pasem włączeń w ulicę Czerniakowską.
W ramach kontraktu STRABAG przebuduje ponad 2,3 km łącznic z czego ponad 1 km stanowią estakady, wykona wymianę nawierzchni bitumicznej w ciągu Wisłostrady na odcinku około 50 m oraz krawężników na odcinku 850 m, dobuduje pas włączeń w ulicę Czerniakowską na przedłużeniu zjazdu z estakady w kierunku Wilanowa, powstaną również ścieżki rowerowe o łącznej długości 0,66 km, realizowane w ramach budowy Nadwiślańskiego Szlaku Rowerowego.
- Poprzez poprawę geometrii łącznic - zwiększenie promieni łuków poziomych i poszerzenie estakad - oraz zastosowanie poduszek zderzeniowych tzw. euro tracc, inwestycja w znaczący sposób wpłynie na zwiększenie bezpieczeństwa ruchu. Dodatkowo zdecydowano się na zastosowanie cichej nawierzchni drogowej, która obniży poziom hałasu wytwarzanego przez pojazdy. To powinno poprawić komfort jazdy wszystkim kierowcom oraz warunki bytowe okolicznych mieszkańców – mówi Marcin Czuba, kierownik budowy STRABAG Sp. z o. o. Zadanie realizowane przez STRABAG Sp. z o. o. obejmuje przebudowę ośmiu estakad na węźle Trasy Łazienkowskiej z Wisłostradą i jednej na węźle z Wałem Miedzeszyńskim. Prace prowadzone są zatem na dwóch węzłach - po stronie śródmiejskiej na przecięciu dróg krajowych nr 2 [E30] i nr 7 [E77], oraz po stronie praskiej na przecięciu dróg nr 2 [E30] oraz nr 61 i nr 801. Wykonawca został zobowiązany do rozebrania i odbudowy wszystkich dziewięciu estakad w ciągu 24 miesięcy. Wartość kontraktu wynosi 30,6 mln zł brutto. STRABAG SE jest europejskim koncernem budowlanym, liderem w zakresie wdrażania innowacyjnych technologii z silnym kapitałem własnym. Działalność STRABAG obejmuje pełen zakres usług budowlanych, wykwalifikowaną kadrę inżynierską, wysokiej jakości materiały budowlane oraz najnowszej generacji park maszynowy. Dzięki temu możliwa jest kompleksowa realizacja inwestycji - terminowo, na najwyższym poziomie pod względem jakości i w najlepszej cenie. STRABAG korzysta z całej gamy usług oferowanych przez wyspecjalizowane spółki koncernowe, które przejmują odpowiedzialność za ich wykonanie, generując w ten sposób wartość dodaną dla swoich Klientów. W 2013 roku przy zatrudnieniu 73 tys. pracowników STRABAG SE osiągnął obroty w wysokości około 14 mld Euro. Koncern rozszerza swoją działalność daleko wykraczającą poza granice Austrii i Niemiec. Za pośrednictwem sieci należących do niego spółek jest obecny w wielu krajach europejskich i coraz częściej reprezentowany na innych kontynentach. Grupa STRABAG jest obecna w Polsce od 1985 roku. Przy zatrudnieniu ok. 5 300 pracowników, roczne obroty Grupy w 2013 wyniosły blisko 800 mln Euro. Więcej informacji jest dostępnych na www.strabag.pl