Kontrakt: Projekt i budowa obwodnicy Grodziska Mazowieckiego w ciągu DW 579
Wartość całego kontraktu: 155 mln PLN
Okres realizacji: 08/2020-02/2023
Obwodnica Grodziska Mazowieckiego w ciągu drogi wojewódzkiej DW 579 została oddana do użytku miesiąc przed kontraktowym terminem. Droga o długości 7,3 km powstała w nowym śladzie DW 579 i połączyła węzeł Grodzisk Mazowiecki na autostradzie A2 z miejscowością Kałęczyn, gdzie krzyżuje się ze starym śladem drogi 579.
Nowa trasa została wybudowana jako droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu o nawierzchni bitumicznej i obustronnym poboczem. W jej ciągu powstały 3 obiekty mostowe, w tym most na rzece Mrowna i wiadukt drogowy nad linią kolejową 447, będąca fragmentem CMK, łączącą stacje Warszawa Zachodnia i Grodzisk Mazowiecki. Inwestycja objęła ponadto budowę dróg serwisowych i ścieżek rowerowych oraz 5 skrzyżowań, w tym 3 typu rondo. Na długości 1,6 kilometra zamontowano ekrany akustyczne, które zapewnią mieszkańcom okolicznych posesji zabezpieczenie przed hałasem komunikacyjnym.
Zakres prac obejmował również przebudowę gazociągu wysokiego ciśnienia na długości 378 m, która polegała na usunięciu kolizji z wiaduktem drogowym zaprojektowanym nad linią kolejową. W tym celu gazociąg został przełożony pod czynną linią kolejową metodą przecisku, która umożliwia bezwykopowe pokonywanie przeszkód.
Nowa trasa prowadzi przez tereny podmokłe i trudne geologicznie, dlatego na jej budowie zastosowano specjalne nasypy przeciążeniowe. Wybudowano specjalistyczne odwodnienia, w skład którego wchodzi 14 zbiorników retencyjnych z systemem podczyszczania wód opadowych.