Kontrakt: Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w ramach projektu: „Prace na liniach kolejowych nr 140,148, 157, 159, 173, 689, 691 na odcinku Chybie – Żory – Rybnik – Nędza / Turze
Wartość całego kontraktu: 375.650.179 zł netto
Wartość kontraktu: 96.479.408 zł netto
Wykonawca: Konsorcjum w składzie: Trakcja PRKiI S.A. – Lider; STRABAG Sp z o.o., Strabag Rail a.s., ZUE S.A., Comsa S.A. – Partnerzy konsorcjum.
Okres realizacji: 01/2017-10/2019
Zakres robót koncernu STRABAG to wymiana 33 km nawierzchni kolejowej wraz z mechanicznym oczyszczeniem tłucznia, wymiana sieci trakcyjnej na długości 35 km; wymiana 42 sztuk rozjazdów; przebudowa 9 peronów; remont: 5 sztuk mostów kolejowych, 3 sztuk wiaduktów kolejowych, 18 przepustów, 1 przejścia pod torami; przebudowa 5 sztuk przejazdów kolejowych oraz remont nastawni kolejowej.
Wymienione prace zostały wykonane na odcinkach: od stacji Warszowice do stacji Żory wraz ze stacją Żory; od stacji Żory do stacji Rybnik Gotartowice oraz stacja Nędza.
Celem projektu realizowanego dla PKP PLK S.A. była rewitalizacja linii kolejowych na obszarze Rybnickiego Okręgu Węglowego - istotnego fragmentu południowej obwodnicy Katowickiego Węzła Kolejowego. Prace dotyczyły linii nr 140, 148, 157, 159, 173, 689, 691 na odcinku Chybie - Żory - Rybnik - Nędza/Turze.
Dzięki inwestycji wyremontowanych zostało 60 km linii kolejowej. Prace objęły w różnym zakresie stacje: Nędza, Sumina, Rybnik, Rybnik Gotartowie, Żory, Warszowice i przystanki: Turze, Nędza Wieś, Jejkowice, Ciepłownia, Studzionka, Strumień, Dębina, Szymocice, Górki Śląskie, Szczejkowice, Piaski.
Pasażerowie mają do dyspozycji 18 odnowionych i komfortowych peronów. Obiekty zostały wyposażone w elementy małej architektury i dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Ochronę przed hałasem pochodzącym z torowiska zapewnią ekrany akustyczne.
Inwestycja objęła również rewitalizację 30 obiektów inżynieryjnych (mostów, wiaduktów, przepustów). W ramach inwestycji wymieniona została sieć trakcyjna. Modernizacja urządzeń sterowania ruchem i przebudowa przejazdów kolejowych wpłynie na poprawę poziomu bezpieczeństwa.
Nowe rozjazdy, które wyposażone zostały w urządzenia elektrycznego ogrzewania, zapewnią sprawny przejazd pociągów w zimie.
|