GDDKiA zdecydowała o wyborze wykonawców dróg ekspresowych S5 i S7. W obu przypadkach zaangażowana będzie spółka Heilit Woerner. S5 budowały będą Heilit Woerner ze spółką Budimex, a S7 Heilit Woerner oraz STRABAG Sp. z o.o. W obu przypadkach umowy zostaną podpisane jeszcze w wakacje.
Budowa fragmentu drogi ekspresowej S5 Poznań – Wrocław dotyczy odcinka Korzeńsko, bez węzła – Węzeł Widawa. Wartość kontraktu to ponad 576,25 mln zł brutto. Na zrealizowanie tej inwestycji konsorcjum firm Budimex oraz Heilit Woerner, należąca do Grupy STRABAG będzie miało 30 miesięcy od daty podpisania umowy. W tym czasie wykonawca zaprojektuje i wybuduje odcinek drogi szybkiego ruchu o długości 14,9 km, w tym dwa miejsca obsługi podróżnych i urządzenia infrastruktury technicznej. W ramach projektu powstanie 14 obiektów mostowych i przejścia dla zwierząt. Wybudowana droga będzie posiadała dwa pasy ruchu w każdą stronę z rezerwą w pasie rozdziału pod trzeci.
S7 na odcinku Węzeł Rybitwy – Węzeł Igołomska w Krakowie, czyli tzw. Trasa Nowohucka zostanie wykonana przez spółki z Grupy STRABAG. O zdobyciu kontraktu i możliwości jego realizacji przeważyła nie tylko najbardziej atrakcyjna cenowo oferta, ale również doświadczenie firmy w zakresie budownictwa mostowego. W ramach inwestycji oprócz budowy 4,5-km, dwujezdniowej drogi ekspresowej i dwupoziomowych węzłów drogowych ma powstać most na Wiśle o długości ok. 0,7 km, a także 12 innych mostów i wiaduktów w ciągu drogi i na dwóch węzłach. Przebudowana zostanie droga krajowa nr 79 na odcinku 1,55 km, linia tramwajowa oraz infrastruktura techniczna. Koszt prac koniecznych do zrealizowania inwestycji przewidziano na kwotę 528,90 mln zł brutto.
- Jesteśmy przygotowani na efektywne wykorzystanie naszego potencjału, będziemy kontynuować dotychczasową strategię oferowania usług w rozsądnej cenie w oparciu o know-how całej grupy STRABAG. Obie inwestycje są kluczowe zarówno dla rozwoju sieci komunikacyjnej w kraju jak i społeczności lokalnej. Dzięki tym projektom poprawi się komunikacja między miastami – mówi Alfred Watzl, Członek Zarządu STRABAG Sp. z o. o.
Trasa Nowohucka to fragment drogi S7, który będzie łączyć Gdańsk z Rabką Zdrój. Zbudowany przez STRABAG odcinek nie tylko poprawi bezpieczeństwo i komfort jazdy, ale zdecydowanie ułatwi kierowcom dotarcie z Gdańska, przez Warszawę, do Krakowa. Z kolei droga ekspresowa S5 przyspieszy podróż z Wrocławia do Poznania nawet do 30 minut. Na ukończenie prac Wykonawca będzie miał około 3 lat od momentu podpisania umowy. Zakończenie budowy i oddanie odcinków dróg S5 i S7 do użytku nastąpić ma w 2017 roku.
STRABAG SE jest europejskim koncernem budowlanym, liderem w zakresie wdrażania innowacyjnych technologii z silnym kapitałem własnym. Działalność STRABAG obejmuje pełen zakres usług budowlanych, wykwalifikowaną kadrę inżynierską, wysokiej jakości materiały budowlane oraz najnowszej generacji park maszynowy. Dzięki temu możliwa jest kompleksowa realizacja inwestycji - terminowo, na najwyższym poziomie pod względem jakości i w najlepszej cenie. STRABAG korzysta z całej gamy usług oferowanych przez wyspecjalizowane spółki koncernowe, które przejmują odpowiedzialność za ich wykonanie, generując w ten sposób wartość dodaną dla swoich Klientów. W 2013 roku przy zatrudnieniu 73 tys. pracowników STRABAG SE osiągnął obroty w wysokości około 14 mld Euro. Koncern rozszerza swoją działalność daleko wykraczającą poza granice Austrii i Niemiec. Za pośrednictwem sieci należących do niego spółek jest obecny w wielu krajach europejskich i coraz częściej reprezentowany na innych kontynentach. Grupa STRABAG jest obecna w Polsce od 1985 roku. Przy zatrudnieniu ok. 5 300 pracowników, roczne obroty Grupy w 2013 wyniosły blisko 800 mln Euro. Więcej informacji jest dostępnych na www.strabag.pl