STRABAG już kilka lat temu był zaangażowany w rozwój infrastruktury dedykowanej wdrożeniu programu 10+.Tym razem będzie budował infrastrukturę w wysokim reżimie czasowym, pozwalającym na jednoczesną budowę instalacji EFRA wykonywaną przez firmę Kinetics Technology. STRABAG wykona własnymi siłami pełen zakres prac drogowych, przy współpracy firm podwykonawczych zrealizuje prace branżowe, a LOTOS wystąpi nie tylko w roli zleceniodawcy, ale też producenta asfaltu, który zostanie wykorzystany do budowy infrastruktury na swoim terenie. - Od wielu lat współpracujemy ze spółkami LOTOS zarówno w zakresie zakupu i wykorzystywania na naszych budowach asfaltu oraz oleju opałowego. Cenimy wysoką jakość dostarczanego materiału oraz terminowość usług spółek z Grupy Lotos. W zamian oferujemy, taka jak w przypadku tej umowy wysoką jakość usług budowlanych. Cieszę się, że możemy łączyć nasze siły i współpracować przy najważniejszych dla nas inwestycjach drogowych i wspierać naszego partnera przy jego kluczowych projektach takich jak 10+ oraz EFRA – mówi Wojciech Trojanowski, członek zarządu STRABAG Sp. z o.o. Prace budowlane w ramach podpisanej umowy będą prowadzone w samym sercu projektu, wokół budowanej instalacji stanowiącej element tzw. kompleksu koksowania. Budowa i przebudowa dróg, chodników i placów będzie prowadzona na obszarze 12 ha w południowo-zachodniej części zakładu. - Wybór sprawdzonego partnera to dla nas przede wszystkim gwarancja realizacji nowej inwestycji z zachowaniem pełnego bezpieczeństwa dla pracującej obok rafinerii. Projekt EFRA jest strategicznie ważny dla przyszłości LOTOSU, dlatego cała nowa infrastruktura musi być wykonana przez profesjonalistów, mających doświadczenie w sektorze inwestycji rafineryjnych. Strabag gwarantuje nam zarówno terminową, jak i solidną realizację całego przedsięwzięcia. – podkreśla Piotr Przyborowski, prezes Zarządu LOTOS Asfalt. Budowa w liczbach Inwestycja przewiduje zastosowanie wszystkich typów nawierzchni: asfaltowych – będą pochodzić ze spółki LOTOS Asfalt, betonowych, z płyt prefabrykowanych żelbetowych oraz kostki. Łączna powierzchnia budowanych nawierzchni wyniesie 26 tys. metrów kwadratowych (ponad 3 boiska piłkarskie). W niej zawiera się: 12,4 tys. m kwadratowych nawierzchni asfaltowych, 2,6 tys. m kwadratowych nawierzchni betonowych, 8,2 tys. m kwadratowych płyt żelbetowych (70 proc. płyt będzie pochodziła z odzysku, czyli najpierw zostanie zdjęta z terenu prowadzonych prac, a następnie powtórnie wykorzystana), 1,5 tys. m kwadratowych kostki betonowej. Zakres prac Na terenie powstanie także 2,2 tys. m kwadratowych chodników z kostki i asfaltowych. Podczas budowy wykorzystanych zostanie ok. 270 ton asfaltu, a prace ziemne zamkną się w 47 tys. metrów sześciennych, co odpowiada 5 tys. wywrotek. Ułożonych zostanie 6 km krawężników i obrzeży betonowych. Umowa obejmuje także wykonanie kompletnych instalacji elektrycznych niezbędnych dla dróg (oświetlenie ze źródłami światła LED) oraz przepompowni, a także zabezpieczenie i przebudowę istniejących instalacji elektrycznych i telekomunikacyjnych. Do budowy sieci międzyobiektowych wodno-kanalizacyjnych wykorzystanych zostanie ponad 7 km rur stalowych i z tworzyw sztucznych. Wykorzystane zostaną one m.in. do budowy sieci wody ppoż. służącej do zabezpieczenia obrony przeciwpożarowej nowoprojektowanych instalacji. Relacja z podpisania umowy https://www.youtube.com/watch?v=IPkMJYBxBpc Grupa STRABAG działa w Polsce od 1987 roku. Przy zatrudnieniu ok. 5 tys. pracowników, roczne obroty Grupy wynoszą blisko 800 mln Euro. Więcej informacji jest dostępnych na www.strabag.pl STRABAG SE jest europejskim koncernem budowlanym, liderem w zakresie wdrażania innowacyjnych technologii z silnym kapitałem własnym. Działalność STRABAG obejmuje pełen zakres usług budowlanych, wykwalifikowaną kadrę inżynierską, wysokiej jakości materiały budowlane oraz najnowszej generacji park maszynowy. Dzięki temu możliwa jest kompleksowa realizacja inwestycji - terminowo, na najwyższym poziomie pod względem jakości i w najlepszej cenie. STRABAG korzysta z całej gamy usług oferowanych przez wyspecjalizowane spółki koncernowe, które przejmują odpowiedzialność za ich wykonanie, generując w ten sposób wartość dodaną dla swoich Klientów. Dzięki zaangażowaniu 73 tys. pracowników STRABAG SE osiąga roczne obroty w wysokości około 14 mld Euro. Koncern rozszerza swoją działalność daleko wykraczającą poza granice Austrii i Niemiec. Za pośrednictwem sieci należących do niego spółek jest obecny w wielu krajach europejskich i coraz częściej reprezentowany na innych kontynentach.
Więcej informacji jest dostępnych na www.strabag.com
LOTOS Asfalt powstała w Gdańsku. W czerwcu 2004 roku przejęła pracowników i aktywa asfaltowe rafinerii w Jaśle, a w lipcu 2005 r. kupiła wydział asfaltowy dawnej rafinerii w Czechowicach-Dziedzicach. Dziś spółka dysponuje trzema zakładami produkcyjnymi. Do klientów w Polsce i za granicą trafiają produkowane w nich asfalty drogowe klasyczne i modyfikowane, a także emulsje oraz specyfiki asfaltowe. Sprzedaż LOTOS Asfalt skierowana jest w ok. 70% do klientów krajowych a w ok. 30% do klientów zagranicznych. Od momentu powołania spółki do roku 2016 włącznie, LOTOS Asfalt sprzedała około 9 mln ton asfaltów w kraju i za granicą, z czego 1,4 mln ton to wysokiej jakości asfalty modyfikowane.Produkty spółki znalazły zastosowanie przy wielu prestiżowych projektach drogowych oraz przy budowie i modernizacji lotnisk m.in. w Gdańsku, Warszawie, Rzeszowie, Dęblinie. Asfalty spółki trafiły na ok. 9 tys. km dróg, w tym m.in. A1, A2, A4 oraz dróg ekspresowych S3, S7, S8, S17.