Obwodnica Wielunia (2014-2017)

Inwestor: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad

Kontrakt: Budowa obwodnicy Wielunia

Wartość całego kontraktu (netto): 174,7 mln PLN

Okres realizacji: 12/2014-03/2017

Obwodnica została zaprojektowana w ciągu drogi krajowej nr 74 (dawna DK8), na terenie dwóch gmin województwa łódzkiego – Wieluń i Czarnożyły. Spółki STRABAG Sp. z o.o. oraz STRABAG Infrastruktura Południe wybudowały 13 kilometrowy odcinek trasy głównej o prędkości projektowej 100km/h, w układzie pasów ruchu 2+1, tj. 3 pasy o szerokości 3,5 m każdy, dwa w jednym kierunku i jeden w przeciwnym. Dodatkowo powstało również 11 kilometrów dróg dojazdowych i serwisowych. Zainstalowane zostały urządzenia bezpieczeństwa ruchu oraz niezbędna infrastruktura, w tym system odwodnienia.

W ramach inwestycji powstało 20 obiektów mostowych, w tym: 2 wiadukty nad obwodnicą, 7 wiaduktów w ciągu drogi w tym 1 przejście dla zwierząt, 3 mosty nad rzeką Pyszną, 2 przejazdy gospodarcze pod obwodnicą oraz 5 innych obiektów mostowych zlokalizowanych na węzłach i w ciągu dróg dojazdowych. W ramach kontraktu planuje się także remont istniejącego mostu na węźle Biała.

Dzięki oddanej do użytku obwodnicy możliwe jest wyprowadzenie z obszarów zabudowanych ruchu tranzytowego, a tym samym zmniejszenie natężenia ruchu w aglomeracji Wielunia i zwiększenie bezpieczeństwa mieszkańców. Równocześnie zlokalizowanie drogi poza miastem umożliwiło podwyższenie jej parametrów i ograniczenie liczby skrzyżowań kolizyjnych, co znacznie przełoży się na komfort jazdy użytkowników. Dostęp do obwodnicy Wielunia zapewniają trzy węzły: Biała, Raczyn oraz Jodłowiec.



Opublikowane na stronie internetowej 04.09.2017 – Ostatnia aktualizacja 06.08.2024 10:21:47