Obwodnica Kędzierzyna Koźla (2018-2022)

Inwestor: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Opolu

Kontrakt: Projekt i budowa obwodnicy Kędzierzyna Koźla

Wartość całego kontraktu: 272,4 mln PLN

Okres realizacji: 10/2018-11/2022

Kontrakt zrealizowany przez konsorcjum STRABAG Infrastruktura Południe Sp. z o.o. i STRBAG Sp. z o.o.

Kontrakt zrealizowany został w formule „projektuj i buduj”. Obwodnica o długości 14,3 km poprowadzona została w nowym śladzie.

Nowy odcinek drogi na pierwszych 6,5 kilometrach został wybudowany w układzie 2+1, czyli z dwoma pasami w jednym kierunku i jednym pasem w przeciwnym. Ruch na takich drogach odbywa się naprzemiennie odcinkami jedno- i dwupasmowymi. W dalszej części jest to droga jednojezdniowa.

W ciągu trasy zostały wybudowane cztery skrzyżowania w kształcie rond, w tym dwa turbinowe, dwa miejsca przeznaczone do ważenia pojazdów, infrastruktura dla pieszych i rowerzystów oraz ekrany akustyczne. Zainstalowano ekrany przeciwolśnieniowe, elementy systemu zarządzania ruchem oraz nowe oświetlenie trasy.
W celu ochrony środowiska powstały przejścia dla zwierząt, gadów i płazów.
Powstało 18 obiektów inżynierskich – wiadukty i mosty, w tym nad Kanałem Gliwickim i rzeką Kłodnicą. Realizacja jest przedłużeniem istniejącego północnego fragmentu obwodnicy Kędzierzyna-Koźla, która wyprowadzi ruch w kierunku węzła autostrady A4.














Opublikowane na stronie internetowej 08.02.2023 – Ostatnia aktualizacja 06.08.2024 10:22:50