Kontrakt: obejmuje budowę 4km Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju na odcinku od Basenu Górniczego do pętli pośredniej "Turkusowa", przebiegającego m. in przez istniejący most przez rzekę Regalicę oraz z wykopie obudowanym o długości około 800m
Wartość kontraktu: 135 711 TPLN netto
Termin realizacji: 04/2013 – 04/2015
Inwestycja składa się z trzech etapów:
Ia: Przebudowa ulicy Hangarowej dla potrzeb budowy SST wraz z niezbędnym przełożeniem uzbrojenia podziemnego.
Ib: Przebudowa ul. Batalionów Chłopskich dla potrzeb budowy SST wraz z niezbędnym przełożeniem uzbrojenia podziemnego i przystankiem „Gryfińska”.
Ic: Budowa Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju na odcinku od Basenu Górniczego do pętli przy ul. Turkusowej.
Główne cele inwestycji:
· połączenie tramwajowe centrum Szczecina z dzielnicami leżącymi na prawobrzeżu,
· poprawa oferty transportu miejskiego w mieście poprzez zwiększenie komfortu podróży, skrócenie czasu podróży, zwiększenie bezpieczeństwa podróżnych,
· poprawa warunków korzystania z transportu zbiorowego przez osoby niepełnosprawne,
· zmniejszenie kosztów bieżącego utrzymania infrastruktury w związku z poprawą jej stanu technicznego,
· zwiększenie przepustowości na omawianej trasie poprzez odciążenie natężenia ruchu kołowego - SST stanie się alternatywą transportową dla codziennie dojeżdżających z prawobrzeża na lewobrzeże i odwrotnie, dlatego zakłada się, że część podróżujących zaniecha codziennego podróżowania samochodem,
· zmniejszenie awaryjności infrastruktury transportowej,
· poprawa oddziaływania na środowisko poprzez zmniejszenie hałasu i emisji spalin,
· poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego.
|