STRABAG zakończył budowę 17,6 km odcinka D autostrady A2
28.05.2012 |
Na budowanym przez STRABAG Sp. z o.o. Budownictwo Infrastruktury 17,6-kilometrowym odcinku A2 przebiegającym przez powiat grodziski i pruszkowski, prace dobiegają końca.
Odcinek zrealizowany przez STRABAG to fragment trasy łączącej Berlin z Warszawą. Jest jednym z pięciu odcinków autostrady A2 pomiędzy Strykowem pod Łodzią, a podwarszawskim węzłem Konotopa. Wartość projektu to 643,8 mln zł brutto.
Prace prowadzone przez firmę STRABAG odbywały się w kontraktowym terminie. Dziesięć zakontraktowanych dróg poprzecznych zostało już przekazanych do użytkowania. Wraz z nimi oddano 15 obiektów inżynierskich. Pozostałe 10 obiektów zostanie oddanych do ruchu razem z 17,6 - kilometrowym odcinkiem autostrady, ponieważ znajdują się w ciągu autostrady i dróg dojazdowych.
Wszystkie roboty ziemne oraz prace przy warstwach konstrukcyjnych autostrady, a także układanie warstwy ścieralnej na drogach dojazdowych, MOP i PPO zostały zakończone. Obecnie STRABAG prowadzi już tylko prace wykończeniowe.
Wybudowany odcinek D autostrady A-2 (od km 431 +500 do km 449 + 100) położony jest na terenie województwa mazowieckiego przebiega przez powiaty Grodzisk Mazowiecki i Pruszków. Przy miejscowości Tłuste, w sąsiedztwie Grodziska Mazowieckiego powstaje węzeł autostradowy „Grodzisk”, który będzie stanowił element obwodnicy Grodziska.
Odcinek autostrady został zaprojektowany tak, aby można było ją poszerzyć o trzeci pas ruchu w każdą stronę. Ponadto priorytetowo potraktowano ochronę środowiska. Wybudowano ponad 50 przejść dla zwierząt o łącznej długości ponad 2 km. Przed hałasem będzie chronić 20,5 km ekranów akustycznych.
Do budowy tego odcinka wytwórnie własne spółki przygotowały około 370 tys. ton mieszanek bitumicznych. Mieszanki produkowane były w Pruszkowie.
Pomiędzy Strykowem a Konotopą, na budowanym przez Strabag odcinku, wprowadzono innowacyjne rozwiązania. Wiadukty nad autostradą wykonano z możliwie ograniczonym udziałem deskowań. Wykorzystano rozwiązanie z zastosowaniem prefabrykowanych żelbetowych płyt, które zastępują tradycyjne deskowanie pomostu. Metoda ta pozwala na znaczne przyspieszenie budowy wiaduktów.
28.05.2012 |
Toggle navigation
STRABAG zakończył budowę 17,6 km odcinka D autostrady A2
>>