w Polsce, którym kierowcy wydostają się z Warszawy do Krakowa i Katowic. Średnie dobowe obciążenie osiąga tu ponad 61 tysięcy pojazdów. Zadaniem przyszłej „wylotówki” będzie zmniejszenie ruchu w Al. Krakowskiej i na trasie do Raszyna docelowo nawet o 50 tys. pojazdów na dobę.
Zakres prac zawartego kontraktu obejmuje budowę: trzech pasów ruchu w obie strony (5,3 km), drogi ekspresowej Opacz – Janki Małe, 2 pasów ruchu w obie strony z rezerwą pod budowę trzeciego pasa (4 km) Janki Małe – Paszków wraz z odcinkiem drogi o klasie GP od węzła Janki Małe do skrzyżowania z drogą wojewódzką 721 (2,4 km). W ciągu budowanej drogi między węzłami Opacz – Paszków powstaną 3 kładki ruchu pieszego, 4 mosty, 12 wiaduktów, 10 przejść dla zwierząt. Natomiast w ciągu drogi krajowej nr 7 na odcinku Janki Małe – skrzyżowanie drogi krajowej nr 721 w rejonie Magdalenki, zgodnie z porozumieniem zawartym z mieszkańcami, w miejscowości Sękocin Las zamiast pierwotnie planowanego węzła drogowego, wybudowane zostanie skrzyżowanie drogowe, a droga zostanie przebudowana do klasy ruchu głównego przyspieszonego. Na tym odcinku powstaną 2 kładki piesze, 1 wiadukt, urządzenia bezpieczeństwa ruchu oraz urządzenia ochrony środowiska z zielenią. W ciągu budowanej drogi Opacz-Paszków, powstaną 3 węzły drogowe(Sokołowska, Janki Małe, Paszków), miejsca kontroli pojazdów dla Inspekcji Transportu Drogowego i Miejsca Obsługi Podróżnych. Pierwszy etap będzie polegał na wykonaniu dróg technologicznych dla ruchu budowy o szerokości 6 m w śladzie projektowanych dróg lokalnych, w celu uniknięcia zniszczenia istniejących, a tym samym zmniejszenia w maksymalny sposób uciążliwości dla mieszkańców okolicznych terenów.
Wykonawca budowy spółka STRABAG, będąca częścią austriackiego koncernu STRABAG SE, zrealizuje inwestycję w systemie zaprojektuj i wybuduj, który pozwala, bazować na szerokich zasobach własnych spółki, nowoczesnych technologiach opracowanych przez zależne ośrodki badawcze. W ramach realizacji kontraktu przewidziano, bowiem optymalizację istniejącego projektu dla części zaplanowanej trasy wg standardów STRABAG, co pozwoli w przekonaniu GDDKiA na zastąpienie niektórych drogich rozwiązań projektowych, tańszymi, zgodnymi z projektem funkcjonalno-użytkowym rozwiązaniami, przy zachowaniu standardów jakościowych i parametrów technicznych.
Spółka STRABAG jest doświadczonym wykonawcą dróg, bazującym na wieloletnim doświadczeniu zdobywanym przy budowie tak kluczowych odcinków infrastruktury drogowej w Polsce jak Autostrada A2 Nowy Tomyśl-Świecko, na którym, po raz pierwszy w Polsce, zastosowano nowatorską technologię budowy nawierzchni „waschbeton”, budowy Autostradowej Obwodnicy Wrocławia czy Autostrady A1 Bełk-Świerklany. Obecnie spółka prowadzi także prace budowlane na czwartym odcinku drogi S8 obejmującym prace drogowe od węzła Złoczew do węzła Sieradz Południe łącznie z jego budową. Konsorcjum STRABAG i Heilit Woerner na realizację tego kontraktu ma 27 miesięcy, prace trwają od stycznia 2012 roku i obejmują 19,8 km drogi S8. Nową drogą wybudowaną przez konsorcjum kierowcy pojadą w 2015 roku.
STRABAG SE jest jednym z wiodących europejskich koncernów budowlanych. W 2012 roku przy zatrudnieniu 74 000 osiągnął obroty w wysokości 14 mld EUR. Poza swoimi rynkami głównymi w Austrii i Niemczech STRABAG jest obecny dzięki licznym filiom we wszystkich krajach Europy Wschodniej, Południowo-Wschodniej, na niektórych rynkach Europy Zachodniej i na Półwyspie Arabskim. Działalność STRABAG obejmuje pełen zakres usług budowlanych (Budownictwo Ogólne i Inżynieryjne, Budownictwo Infrastruktury, Specjalistyczne Budownictwo Ziemne i Budowę Tuneli) tworząc łańcuch wartości dodanej w obszarze budownictwa. Więcej informacji jest dostępnych na www.strabag.com Grupa STRABAG jest obecna w Polsce od 1985 roku i zatrudnia obecnie ponad 5 000 pracowników, a jej roczne obroty w 2011 wyniosły ponad 7 mld PLN (ok. 1,7 mld Euro). Więcej informacji jest dostępnych na www.strabag.pl