Wartość inwestycji wynosi blisko 95 mln PLN brutto. Umowa na realizację prac budowlanych została podpisana 5 września br., zakończenie inwestycji planowane jest na marzec 2015 r. - Byliśmy w stanie przygotować najkorzystniejszą ofertę, a zatem także zaoferować najniższą cenę przy spełnieniu wszystkich wymogów przetargu - mówi Rainer Steindl, Dyrektor Finansowy Budownictwa Ogólnego STRABAG Sp. z o.o. - Wybraliśmy taką sekwencję prac, która pozwoli nam zrealizować to przedsięwzięcie w ciągu 18 miesięcy. Dołożymy jednak wszelkich starań, aby oddać Inwestorowi budowę jeszcze przed terminem. Inwestycja zlokalizowana jest w zachodniej części Portu Gdynia, jednego z trzech głównych portów morskich w Polsce, o podstawowym znaczeniu dla gospodarki. Zakres prac obejmuje budowę dwóch nabrzeży - przedłużenia Nabrzeża Bułgarskiego i budowę nowego Nabrzeża Zamykającego. Projekt przewiduje także powstanie dróg i placów manewrowo - składowych z infrastrukturą nadziemną i podziemną. W ramach inwestycji planowana jest również zabudowa ujścia rzeki Chylonki z konstrukcją nabrzeża postojowego i nowymi powierzchniami manewrowymi. Projekt stawia przed STRABAG wysokie wymagania związane z prowadzeniem robót z zakresu morskiego budownictwa hydrotechnicznego. Realizowany będzie przez spółkę w oparciu o wiedzę i szerokie doświadczenia Grupy STRABAG przy realizacji projektów w kraju i za granicą, m. in. budowa nabrzeża w porcie zewnętrznym w Świnoujściu, Nabrzeża Fińskiego w Szczecinie, odbudowa i budowa umocnień brzegu morskiego w Kołobrzegu czy budowa nabrzeży w Porcie Morskim w Kłajpedzie. Zakres robót hydrotechnicznych na akwenie wodnym w gdyńskim porcie obejmuje m. in. prace palowe, wbijanie stalowej ścianki szczelnej na głębokość do 23 m oraz prace czerpalne związane z pogłębianiem kanału portowego do głębokości 10,50 m. Do wykonania zadania zostanie wykorzystany własny, nowoczesny sprzęt specjalistyczny, m.in. prace czerpalne będą wykonane za pomocą pogłębiarki ssąco-refulującej z głowicą tnącą, pomiar wykonanych prac przeprowadzi sonda wielowiązkowa, a pozyskany z dna akwenu urobek będzie transportowany na pola składowe przez półtorakilometrowy rurociąg refulacyjny. KONTRAKT W LICZBACH Powierzchnia terenu budowy: 350.000 m2 Długość nabrzeży: 320 m Powierzchnia betonowe: 45.000 m2 Nawierzchnie drogowe: 8.900 m2 Pogłębianie kanału portowego: 200 000 m3 Łączna długość pali 20 km STRABAG SE jest jednym z wiodących europejskich koncernów budowlanych. W 2012 roku przy zatrudnieniu 74 000 pracowników osiągnął obroty w wysokości 14 mld EUR. Poza swoimi rynkami głównymi w Austrii i Niemczech STRABAG jest obecny dzięki licznym filiom we wszystkich krajach Europy Wschodniej, Południowo-Wschodniej, na niektórych rynkach Europy Zachodniej i na Półwyspie Arabskim. Działalność STRABAG obejmuje pełen zakres usług budowlanych (Budownictwo Ogólne i Inżynieryjne, Budownictwo Infrastruktury, Specjalistyczne Budownictwo Ziemne i Budowę Tuneli) tworząc łańcuch wartości dodanej w obszarze budownictwa. Więcej informacji jest dostępnych na www.strabag.com Grupa STRABAG jest obecna w Polsce od 1985 roku. Przy zatrudnieniu ok. 6 700 pracowników, roczne obroty Grupy w 2012 wyniosły ponad 4,8 mld PLN (ok. 1,2 mld Euro). Więcej informacji jest dostępnych na www.strabag.pl Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. to spółka o charakterze użyteczności publicznej, powołana 30 listopada 1999 r. przez przedstawicieli Gminy Gdynia oraz Skarbu Państwa, zarządzająca terenami i infrastrukturą na terenie gdyńskiego portu. Pod jego bezpośrednim władaniem znajdują się tereny, na których prowadzona jest działalność przeładunkowo- składowa przez spółki operacyjne. ZMPG-a S.A. dba nie tylko o wysoką sprawność i efektywność funkcjonowania portu, ale także o zapewnianie odpowiednich standardów bezpieczeństwa obsługi osób i ładunków oraz standardów ochrony środowiska. Więcej informacji jest dostępnych na: www.port.gdynia.pl