STRABAG: kolej na kolej
27.12.2011 |
STRABAG Sp. z o.o. Budownictwo Infrastruktury znany do tej pory na polskim rynku głównie jako wykonawca dużych inwestycji drogowych, umacnia także pozycję w sektorze budownictwa kolejowego.
Jeszcze w tym roku zakończy dwa projekty modernizacyjne linii kolejowych: Tczew – Kostrzyn oraz Zbąszynek – Gorzów Wielkopolski.
Modernizacja obu odcinków linii kolejowych pochłonęła prawie 100 tys. ton tłucznia kolejowego, ponad 500 sztuk podkładów betonowych PS-83/K, 32 172 sztuk podkładów betonowych PS-83/SB, 1720 szt. podkładów drewnianych oraz niemal 1500 ton szyn 49E1. Łączna wartość obu kontraktów wyniosła 45,84 mln zł netto. Prace obejmują 73,9 kmt jednotorowej linii Zbąszynek - Gorzów Wlkp. oraz prawie 91,3 kmt na odcinku Gorzów Wlkp. - Kostrzyn nad Odrą.
Modernizacje linii kolejowej nr 203 Tczew – Kostrzyn na odcinku Krzyż – Kostrzyn w km od 297,000 do km 342,453 i modernizacja linii kolejowej nr 367 Zbąszynek – Gorzów Wlkp. zakończą się, zgodnie z planem, 31 grudnia 2011 r. Oba projekty realizowane są w woj. lubuskim, niedaleko granicy z Niemcami, i wpisują się w serię projektów, w które zaangażowany jest Strabag o symbolicznym znaczeniu łączenia Polski z Zachodem. Inwestycje przybliżą komfort jazdy polską koleją do standardów europejskich. Stanie się to przede wszystkim dzięki zwiększeniu prędkości rozkładowej dla szynobusów do 100km/h na linii 367 i do 120 km/h na linii 203, a przez to skrócenie czasu podróży na modernizowanych odcinkach, wzrost bezpieczeństwa podróży, wzrost bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych oraz udostępnienie dworca kolejowego w Gorzowie Wielkopolskim dla osób niepełnosprawnych dzięki montażowi platform przyschodowych, a w Kostrzynie poprzez wybudowanie bezpiecznego przejścia między peronami.
Strabag szuka kontraktów, które pozwolą mu łagodniej wejść w prognozowany czas niższych nakładów na budowę autostrad i dróg. Zwrot ku kolei jest jednym z takich kroków, oczywiście nie jedynym, podjętym przez firmę. Zaplecze technologiczne i doświadczenie firmy Strabag w Austrii czy Niemczech sprawia, że ma ona wiele do zaoferowania w dziedzinie budownictwa kolejowego.
Strabag Sp. z o.o. wygrał również przetarg na realizację modernizacji linii kolejowej z Rzeszowa do Jasła. Jest to drugi pod względem wartości kontrakt kolejowy Strabaga, po modernizacji fragmentu linii E 20 na odcinku Łuków – Międzyrzec Podlaski. Ponadto Strabag wykonuje modernizację linii kolejowej także na odcinku Radom-Rożki trasy Warszawa-Kraków.
***************************************************************************************************
Modernizacja linii kolejowej nr 203 Tczew – Kostrzyn na odcinku Krzyż – Kostrzyn w km od 297,000 do km 342,453 i modernizacja linii kolejowej nr 367 Zbąszynek – Gorzów Wlkp. są współfinansowane przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007 – 2013 i są realizowane na zamówienie PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. przez konsorcjum w składzie: STRABAG Sp. z o.o., STRABAG RAIL GmbH, TRAKCE a.s., TRAKCE – TOR Sp. z o.o. w terminie 06.04.2010r. – 31.12.2011r.
27.12.2011 |
Toggle navigation
STRABAG: kolej na kolej
>>