S7 Kraków Przewóz – Kraków Nowa Huta (2015– 2017)

Inwestor: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Krakowie

Kontrakt: Budowa drogi ekspresowej S7 odcinek węzeł Kraków Przewóz – węzeł Kraków Nowa Huta

Wartość całego kontraktu (netto): 429,9 mln PLN

Okres realizacji: 07/2014-07/2017

Spółki STRABAG i STRABAG Infrastruktura Południe wybudowały na terenie miasta Krakowa 4,5 kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S7. W ramach zrealizowanego kontraktu powstała również najdłuższa w Małopolsce przeprawa mostowa przez Wisłę.

Zakres prac obejmował budowę drogi ekspresowej o 3 pasach ruchu w każdym kierunku. W ramach zrealizowanych prac powstały dwupoziomowe węzły drogowe. Zbudowany został odcinek ul. Christo Botewa, krzyżującej się z droga ekspresową S7 oraz drogi dojazdowe. Rozbudowana została też droga krajowa (DK7).

Innowacyjne rozwiązania STRABAG wdrożone podczas realizacji tego kontraktu to między innymi przy pracach drogowych opracowany przez Laboratorium TPA asfalt modyfikowany gumą w górnej warstwie nawierzchni (25 tys. zużytych opon na odcinku 4,5 km trasy) oraz nowatorskie rozwiązanie układu warstw konstrukcji nawierzchni zapewniające, dzięki optymalizacji projektu, wydłużenie czasu użytkowania o prawie 50% bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Przy pracach mostowych po raz pierwszy zastosowany został cement hutniczy przy sprężaniu masywnych elementów betonowych mostu.

Powstały liczne obiekty inżynierskie, w tym 6 wiaduktów drogowych, przejazd drogowy i 2 obiekty mostowe. Najbardziej spektakularnym jest przeprawa przez Wisłę złożona z dwóch równoległych mostów wantowych o długości 706 m i 695,5 m.

Nowo wybudowany odcinek został też dostosowany do potrzeb komunikacji miejskiej dla której wybudowano zatoki autobusowe i tramwajowe oraz dla ruchu rowerowego i pieszego.



Opublikowane na stronie internetowej 04.09.2017 – Ostatnia aktualizacja 06.08.2024 10:21:43