Inwestycja powstanie w formule „projektuj i buduj”. Zakres podpisanego kontraktu obejmie projekt budowalny, uzyskanie niezbędnych decyzji, a następnie wybudowanie odcinka drogi S19.
W ramach inwestycji, na południe od Bielska Podlaskiego, powstanie trasa dwujezdniowa z dwoma pasami ruchu, z rezerwą pod rozbudowę do trzeciego pasa. Trasa zostanie przystosowana do ciężkiego ruchu 11,5 tony na oś. Powstanie 15 obiektów inżynierskich, a typ nawierzchni zostanie wybrany przez wykonawcę w fazie projektowej. Wzdłuż całej trasy wybudowane zostaną drogi techniczne, zainstalowane będą urządzenia ochrony środowiska i rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego. STRABAG, zgodnie z kontraktem planuje zakończyć prace w 2025 roku
Budowany odcinek S19 jest fragmentem trasy Via Carpatia, która ma połączyć Bałtyk z Morzem Egejskim i Czarnym. Projekt zakłada wybudowanie drogi ekspresowej od portu w Kłajpedzie (Litwa) do Salonik (Grecja) i Konstancy (Rumunia) Długość drogi na ternie Polski wynosi niemal 600 km i powstaje wzdłuż wschodniej granicy Unii Europejskiej. Droga ekspresowa S19 do końca 2025 roku połączy największe miasta wschodniej Polski: Białystok, Lublin i Rzeszów.
„STRABAG wybuduje kolejny odcinek, tak potrzebnej i oczekiwanej inwestycji drogowej we wschodniej Polsce, będącej jednocześnie częścią tranzytowej trasy wiodącej z Północy na Południe Europy. Cieszy fakty powierzenia STRABAG realizacji ważnej części szlaku drogowego, tym bardziej, że budujemy obecnie blisko 50 km tej drogi na południe od Lublina. Jest to zarazem trzecia umowa na inwestycję, drogową, którą w tym roku podpisaliśmy w ostatnich dwóch miesiącach. Przypomnę, że podjęliśmy się realizacji bodowy autostrady A2 na wschód od Siedlec oraz obwodnicy Chełma w ciągu S12. Jestem przekonany, że nasze doświadczenie oraz potencjał zespołu ekspertów STRABAG w pełni wykorzystamy podczas realizacji tego projektu.” - zaznaczył Waldemar Wójcik, członek zarządu STRABAG.
Inwestycja w znaczący sposób poprawni bezpieczeństwo kierujących, skróci czas podróży i zwiększy komfort jazdy. Realizacja projektu kosztować będzie ponad 344,58 mln zł (76,57 mln EUR).
STRABAG jest obecnie zaangażowany w budowę 18 odcinków dróg ekspresowych i autostrad Polsce, o łącznej długości ponad 230 km. Realizujemy już m.in. pięć odcinków drogi S19 od Janowa Lubelskiego do Niska oraz z Dukli do Miejsca Piastowego na Podkarpaciu. Jesteśmy także obecni na budowach oraz przy projektowaniu tras S6, S7, S12, S14, S61, S74 oraz A1 i A2
STRABAG SE jest europejskim koncernem budowlanym, liderem w zakresie wdrażania innowacyjnych technologii. Działalność STRABAG obejmuje pełen zakres usług budowlanych, wykwalifikowaną kadrę inżynierską, wysokiej jakości materiały budowlane oraz najnowszej generacji park maszynowy. Dzięki temu możliwa jest kompleksowa realizacja inwestycji - terminowo, na najwyższym poziomie pod względem jakości i w najlepszej cenie. STRABAG korzysta z całej gamy usług oferowanych przez wyspecjalizowane spółki koncernowe, które przejmują odpowiedzialność za ich wykonanie, generując w ten sposób wartość dodaną dla swoich Klientów. Dzięki zaangażowaniu ponad 74 tys. pracowników STRABAG SE osiąga roczne obroty w wysokości ponad 15 mld EUR. Koncern rozszerza swoją działalność daleko wykraczającą poza granice Austrii i Niemiec. Za pośrednictwem sieci należących do niego spółek jest obecny w wielu krajach europejskich i coraz częściej reprezentowany na innych kontynentach. Grupa STRABAG działa w Polsce od 1987 roku. Przy zatrudnieniu 6500 pracowników, roczne obroty Grupy wynoszą ponad 5 mld PLN. Więcej informacji jest dostępnych na www.strabag.pl