Stacja Maksymilianowo jest jedną z ważniejszych stacji węzłowych na terenie woj. kujawsko – pomorskiego, także ze względu na krzyżowanie się dwóch istotnych dla przewozu ładunków z południa na północ kraju linii kolejowych: nr 201 (Nowa Wieś Wielka – Gdynia Port) oraz nr 131 (Chorzów Batory – Tczew). W ramach zadania STRABAG przebuduje tory o łącznej długości ok. 38 km. Na stacji Maksymilianowo zmodernizowane zostaną trzy perony, które dzięki nowemu przejściu pod torami z windami zapewnią lepszy dostęp do kolei dla podróżujących w kierunku Bydgoszczy i Trójmiasta. Powstanie także nowy układ torowy linii kolejowych 201 i 131. Kontrakt obejmuje budowę czterech mostów kolejowych, jednego mostu i wiaduktu drogowego, a także bezkolizyjnego skrzyżowania linii. Zainstalowane zostaną nowe komputerowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym (SRK). Wymieniona będzie nowa sieć trakcyjna wraz z budową nowych konstrukcji wsporczych. Linia 201 zostanie dostosowana do 160 km/h dla pociągów pasażerskich i 120 km/h dla towarowych, natomiast linia nr 131 do 200 km/h dla pociągów pasażerskich i 120 km/h dla pociągów towarowych. Prace na stacji Maksymilianowo prowadzone będą w ramach modernizacji linii nr 201. Modernizacja stacji wraz z przebudową linii poprawi połączenia kolejowej Trójmiasta i Kaszub z kujawsko-pomorskim. Inwestycja większy przepustowość trasy, ułatwi przewozy towarowe do portu w Gdyni i przyczyni się do rozwoju gospodarczego i turystycznego północnej Polski. Umowa na modernizację tego kluczowego węzła kolejowego stanowi kolejny projekt realizowany przez STRABAG na zlecenie PKP PLK. Aktualnie prowadzimy prace w ramach modernizacji linii kolejowej nr 97 na odcinku Żywiec – Sucha Beskidzka, obejmujące wymianę torów oraz sieci trakcyjnej na długości 35 km. Zrealizowaliśmy również przebudowę jednego z największych węzłów kolejowych w Polsce – 20 km odcinka kolei aglomeracyjnej w Krakowie, wraz z budową trzech nowych mostów przez Wisłę. Wykonaliśmy prace modernizacyjne 59 km fragmentu linii dwutorowej linii E59 z Poznania do Szczecina. Jestem przekonany, że bogate doświadczenie naszego zespołu realizacyjnego znajdzie pełne zastosowanie również przy realizacji obecnej inwestycji – podkreśla Wojciech Trojanowski, członek zarządu STRABAG. Projekt ubiega się o dofinansowanie ze środków z programu Fundusze Europejskie FEnIKS na Infrastrukturę, Klimat i Środowisko na lata 2021-2027. STRABAG należy do czołówki największych firm budowlanych na polskim rynku. Firma realizuje najbardziej zaawansowane technologicznie inwestycje w segmentach budownictwa ogólnego, infrastrukturalnego i inżynieryjnego. Jest generalnym wykonawcą w zakresie infrastruktury drogowej, kolejowej, tramwajowej, lotniskowej, budownictwa kubaturowego, hydrotechnicznego, energetycznego, przemysłowego i ochrony środowiska. Oferuje profesjonalne usługi z zakresu utrzymania infrastruktury drogowej. Laboratoria STRABAG zapewniają utrzymanie najwyższych standardów jakości wykonywaniach zleceń oraz prowadzą prace badawcze w zakresie rozwoju innowacyjnych technologii. STRABAG jest największym producentem mas bitumicznych w Polsce, posiada rozwiniętą sieć wytwórni w kraju oraz własne wytwórnie betonu i kopalnie kruszyw. STRABAG zatrudnia ponad 7400. osób, w tym wykwalifikowaną kadrę inżynierów i specjalistów wielu branż. Wartość zleceń grupy wynosi ponad 9,5 mld PLN. Więcej informacji jest dostępnych na www.STRABAG.pl.