Kontrakt: Budowa drogi ekspresowej S7 odcinek węzeł Kraków Przewóz – węzeł Kraków Nowa Huta
Wartość całego kontraktu (netto): 429,9 mln PLN
Okres realizacji: 07/2014-07/2017
Spółki STRABAG i STRABAG Infrastruktura Południe wybudowały na terenie miasta Krakowa 4,5 kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S7. Przy realizacji tego kontraktu powstały liczne obiekty inżynierskie, w tym 6 wiaduktów drogowych, przejazd drogowy i 2 obiekty mostowe.
Najbardziej spektakularnym jest najdłuższa w Małopolsce przeprawa przez Wisłę. Przeprawa złożona jest z dwóch równoległych mostów wantowych o długości 706 m i 695,5 m. , z których każdy posiada 3 pasy ruchu.
Przy budowie zastosowano wiele innowacyjnych rozwiązań. Jedną z nowości było zastosowanie cementów hutniczych w elementach masywnych. (m innymi Kruszywo z dolomitu do betonu w elementach masywnych na obiekty mostowe - pierwsze takie zastosowanie w Polsce oraz beton w elementach masywnych na cementach hutniczych. STRABAG jest tutaj pionierem, ponieważ to pierwsza firmą budowlana, która zastosowała cement hutniczy przy sprężaniu masywnych elementów betonowych. Równie ciekawym rozwiązaniem jest ustrój nośny. To ciągła belka, która w części balastowej składa się z sprężonej konstrukcji betonowej a w części nurtowej z konstrukcji zespolonej (dźwigary główne i poprzecznice stalowe).
|