Linia nr 309 Kłodzko Nowe -Kudowa Zdrój (2012– 2014)

Inwestor: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Kontrakt: Modernizacja regionalnej linii kolejowej nr 309 Kłodzko Nowe – Kudowa Zdrój na odcinku Duszniki Zdrój – Kudowa Zdrój.

Wartość całego kontraktu (netto): 59 mln PLN

Okres realizacji: 10/2012-06/2014

STRABAG zrealizował na ternie powiatu kłodzkiego największą od 30 lat modernizację linii kolejowej, której celem była kompleksowa naprawa przywracająca linii pierwotne parametry techniczne i eksploatacyjne.

Zakres wykonanych prac obejmował: wymianę ok. 18,5 kilometrów torów bezstykowych, z wykorzystaniem podkładów typu „Y” na niespotykanym w Polsce odcinku ponad 17 km toru, naprawę obiektów inżynierskich, rozjazdów oraz przejazdów kolejowych, remont peronów i dostosowanie do potrzeb osób niepełnosprawnych na stacjach w Polanicy, Dusznikach i Kudowie.

Spośród obiektów inżynierskich, wyzwanie stanowił remont wybudowanego w latach 1886-1905 tunelu o dł. 578 m pod górą Grodziec oraz wymiana nawierzchni na monumentalnym wiadukcie nad doliną Bystrej w Lewinie Kłodzkim.

Głównym założeniem projektu było zapewnienie mieszkańcom i turystom sprawnego transportu do dolnośląskich uzdrowisk oraz miejscowości turystycznych w zachodniej części Kotliny Kłodzkiej. Na odnowionej linii prędkość pociągów została podniesiona z 30 km/h do 60 km/h, co znacznie skróciła czas podróży do dolnośląskich uzdrowisk.

Projekt „Modernizacja regionalnej linii kolejowej nr 309 Kłodzko Nowe – Kudowa Zdrój na odcinku Duszniki Zdrój – Kudowa Zdrój” współfinansowany był ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013.



Opublikowane na stronie internetowej 26.09.2017 – Ostatnia aktualizacja 06.08.2024 10:22:09