Po zatwierdzeniu przez Inwestora harmonogramu robót oraz uzgodnieniu projektu zmian w czasowej organizacji ruchu rozpoczynają się właściwe prace budowlane. Konsorcjum na wykonanie zadania ma 8 miesięcy, a to znaczy, że pasażerowie komunikacji miejskiej już wiosną przyszłego roku dojadą rozbudowaną linią tramwajową bezpośrednio z Tarchomina (obecnie pętla autobusowa Nowodwory) do samej stacji metra Młociny oraz alternatywnie w kierunku Centrum. - W ciągu ośmiu miesięcy wybudujemy wspólnie z ZUE nowoczesną infrastrukturę, według najlepszych europejskich standardów. Strabag posiada szerokie doświadczenie, pozwalające realizować inwestycje, które wymagają zarówno wiedzy z zakresu budownictwa drogowego jak i ogólnego a także inżynieryjnego. Tarchomin jak i cała Białołęka prężnie się rozwija, dlatego potrzebuje rozwiązań usprawniających jego komunikacje z centrum miasta. Budowa nowego odcinka tramwajowego na Tarchominie znacznie ułatwi życie mieszkańcom tej części Białołęki – mówi Wojciech Trojanowski, członek zarządu STRABAG Sp. z o. o. W ramach budowy nowej linii tramwajowej powstanie dodatkowy 1,5-kilometrowy odcinek dwutorowego torowiska wzdłuż ulicy Światowida – od istniejącej pętli Tarchomin Kościelny do ulicy Strumykowej. Wybudowane zostaną dwa zespoły przystankowe przy skrzyżowaniach z ulicami Stefanika oraz Ordonówny, przebudowana zostanie także infrastruktura podziemna oraz drogowa. STRABAG wykona roboty drogowe, przebudowę sieci sanitarnych oraz podbudowy torowiska (bez nawierzchni tramwajowych oraz sieci trakcyjnej), a także budowę monitoringu miejskiego. Pozostałe prace znajdują się w gestii konsorcjanta ZUE. Realizacja trasy tramwajowej na odcinku pętla „Tarchomin Kościelny” – ulica Strumykowa to kolejna ważna umowa dla STRABAG w obszarze infrastruktury miejskiej. Niedawno spółka zrealizowała 4-kilometrowy odcinek szybkiego tramwaju w Szczecinie - bezkolizyjne połączenie łączące prawo- i lewobrzeżną część miasta. Inwestycja skróciła mieszkańcom czas dojazdu z osiedli położonych na prawym brzegu Szczecina do centrum miasta i innych lewobrzeżnych dzielnic, a także polepszyła dojazd do planowanych terenów inwestycyjnych. STRABAG posiada również bogate doświadczenie w dziedzinie budownictwa kolejowego – modernizacji torowisk, budowy sieci trakcyjnych, podkładów kolejowych czy naprawy nawierzchni kolejowych i szyn. STRABAG SE jest europejskim koncernem budowlanym, liderem w zakresie wdrażania innowacyjnych technologii z silnym kapitałem własnym. Działalność STRABAG obejmuje pełen zakres usług budowlanych, wykwalifikowaną kadrę inżynierską, wysokiej jakości materiały budowlane oraz najnowszej generacji park maszynowy. Dzięki temu możliwa jest kompleksowa realizacja inwestycji - terminowo, na najwyższym poziomie pod względem jakości i w najlepszej cenie. STRABAG korzysta z całej gamy usług oferowanych przez wyspecjalizowane spółki koncernowe, które przejmują odpowiedzialność za ich wykonanie, generując w ten sposób wartość dodaną dla swoich Klientów. Dzięki zaangażowaniu 73 tys. pracowników STRABAG SE osiąga roczne obroty w wysokości około 14 mld Euro. Koncern rozszerza swoją działalność daleko wykraczającą poza granice Austrii i Niemiec. Za pośrednictwem sieci należących do niego spółek jest obecny w wielu krajach europejskich i coraz częściej reprezentowany na innych kontynentach.
Więcej informacji jest dostępnych na www.strabag.com
Grupa STRABAG działa w Polsce od 1987 roku. Przy zatrudnieniu ok. 5 tys. pracowników, roczne obroty Grupy wynoszą ponad 900 mln EUR.
Więcej informacji jest dostępnych na www.strabag.pl