Zakres inwestycji Inwestycja przewiduje podniesienie klasy drogi wojewódzkiej do klasy G, czyli głównej i poprawę bezpieczeństwa panujących na niej warunków drogowych. Jezdnie zostaną poszerzone do 7 m szerokości z obustronnymi poboczami i dostosowane do prędkości poruszania się pojazdów poza terenem zabudowanym do 50-90 km/h. Na całej długości rozbudowywanej drogi wykonane zostaną chodniki i ścieżki rowerowe. W ramach zadania STRABAG zaprojektuje i rozbuduje obiekty mostowe w miejscowości Mokry Dwór nad Motławą oraz rzeką Czarną Łachą. Przebudowie ulegną także infrastruktura podziemna wodno-kanalizacyjna, infrastruktura oświetleniowa, rowy melioracyjne oraz przejazd kolejowy w Pruszczu Gdańskim. Powstaną też nowe zatoki autobusowe. Harmonogram prac budowlanych STRABAG będzie prowadził prace w systemie „projektuj i buduj”. To oznacza, że od dnia podpisania umowy przez okres zimy br. i wiosny 2017 roku zakres prac będzie obejmował dokumentację projektową. Następnie po uzyskaniu decyzji ZRID rozpoczną się prace budowlane w terenie, które zakończą się w czerwcu 2018 roku. Uzyskanie pozwolenia na użytkowanie drogi powinno nastąpić do sierpnia 2018 r. Inwestycja została podzielona na dwa odcinki. Pierwszy o długości 2 km, obejmie drogę od węzła „Rusocin” autostrady A1 w ciągu ul. Zastawnej w Pruszczu Gdańskim do skrzyżowania z drogą krajową nr 91. Drugi o długości 7,3 km będzie biegł od skrzyżowania z ul. Przemysłową w Pruszczu gdańskim, czyli tzw. Obwodnicą Pruszcza Gdańskiego do węzła „Gdańsk Wschód” Południowej Obwodnicy Gdańska. Rozbudowywana droga przebiegała będzie przez gminy Pruszcz Gdański (odcinek 1) oraz miejscowości Rokitnica, Mokry Dwór, Wiślina i Dziewięć Włók (odcinek 2). Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 226 jest współfinansowana z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020. STRABAG dla Pruszcza Gdańskiego STRABAG S. z o.o. była także Generalnym Wykonawcą drugiej najważniejszej inwestycji drogowej w Pruszczu Gdańskiego tzw. Obwodnicy Pruszcza Gdańskiego. Prace trwały od marca 2010 roku do grudnia 2011 r. Inwestycja ukończona została trzy miesiące przez terminem. Było to największe przedsięwzięcie infrastrukturalne realizowane w tym mieście i jedna z kilku inwestycji realizowanych przez firmę STRABAG w Pruszczu Gdańskim. Wartość umowy przekroczyła 47 mln złotych netto. Obwodnica udrożniła przejazd przez centrum miasta, ale też ułatwiła długo oczekiwaną, szybszą komunikację z Trójmiasta w kierunku Żuław. STRABAG SE jest europejskim koncernem budowlanym, liderem w zakresie wdrażania innowacyjnych technologii z silnym kapitałem własnym. Działalność STRABAG obejmuje pełen zakres usług budowlanych, wykwalifikowaną kadrę inżynierską, wysokiej jakości materiały budowlane oraz najnowszej generacji park maszynowy. Dzięki temu możliwa jest kompleksowa realizacja inwestycji - terminowo, na najwyższym poziomie pod względem jakości i w najlepszej cenie. STRABAG korzysta z całej gamy usług oferowanych przez wyspecjalizowane spółki koncernowe, które przejmują odpowiedzialność za ich wykonanie, generując w ten sposób wartość dodaną dla swoich Klientów. Dzięki zaangażowaniu 73 tys. pracowników STRABAG SE osiąga roczne obroty w wysokości około 14 mld EUR. Koncern rozszerza swoją działalność daleko wykraczającą poza granice Austrii i Niemiec. Za pośrednictwem sieci należących do niego spółek jest obecny w wielu krajach europejskich i coraz częściej reprezentowany na innych kontynentach. Więcej informacji jest dostępnych na www.strabag.com Grupa STRABAG działa w Polsce od 1987 roku. Przy zatrudnieniu ok. 5 tys. pracowników, roczne obroty Grupy wynoszą ponad 900 mln EUR. Więcej informacji jest dostępnych na www.strabag.pl