STRABAG na półmetku budowy obwodnicy Kościerzyny
09.12.2016 |
Inwestycja realizowana w ciągu DK nr 20 łączącej Stargrad Szczeciński i Gdynię
Formuła „Projektuj i buduj”
Czas na realizację obwodnicy wynosi 30 miesięcy
Obwodnica Kościerzyny, która powstaje w ciągu drogi krajowej nr 20 łączącej Stargard Szczeciński i Gdynię, jest w połowie gotowa. Inwestycję realizuje konsorcjum STRABAG - STRABAG Infrastruktura Południe na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Gdańsku. Przez 12 miesięcy wykonano 95 proc. robót ziemnych i geotechnicznych, 80 proc. prac mostowych, elektrycznych i wodociągowo-kanalizacyjnych.
Prace budowlane rozpoczęły się w listopadzie 2015 r. i postępują zgodnie z przyjętym harmonogramem. Osiągnęły 70 proc. zaawansowania technicznego i 62 proc. finansowego. Obwodnica Kościerzyny ominie miasto od południa, wyprowadzając ruch tranzytowy z zatłoczonego centrum. Ponadto przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa pieszych i ruchu samochodowego oraz wpłynie pozytywnie na środowisko.
W ramach kontraktu konsorcjum ułożyło około 5 tys. metrów bieżących nawierzchni bitumicznej na trasie głównej, nawierzchnię bitumiczną na 12 węzłach, a także rozpoczęło roboty wykończeniowe – realizację poboczy, w tym humusowanie i montaż oświetlenia.
Inwestycja realizowana jest w systemie „projektuj i buduj”. Projekt obwodnicy obejmował 9 obiektów inżynieryjnych, w tym wiaduktu biegnącego nad trzytorową linią kolejową oraz obiektów mostowych, szereg urządzeń ochrony środowiska (ekrany akustyczne, zieleń izolacyjna, przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne wraz z ogrodzeniem ochronno-naprowadzającym). Z uwagi na charakter terenu, na którym będzie przebiegała obwodnica Kościerzyny, konieczne było zaprojektowanie szczelnego systemu odprowadzenia wód opadowych, zespołów podczyszczających wody opadowe z jezdni, zbiorników retencyjnych i infiltracyjnych.
Obwodnica Kościerzyny powstanie w ciągu drogi krajowej nr 20 łączącej Stargard Szczeciński i Gdynię. Będzie miała 7,6 km długości oraz dwa pasy ruchu w jedną stronę i jeden w przeciwną (2+1) z rezerwą pod przyszłą rozbudowę do przekroju drogi 2+2.
Prace budowlane odbywają się na terenie morenowym w sąsiedztwie trzech jezior: Wierzysko, Dobrogoszcz, Bibrowskie oraz licznie występujących oczek wodnych.
Wartość realizowanej inwestycji wynosi 168 mln złotych brutto. Zakończenie budowy planowane jest we wrześniu 2017 r.
STRABAG SE
jest europejskim koncernem budowlanym, liderem w zakresie wdrażania innowacyjnych technologii z silnym kapitałem własnym. Działalność STRABAG obejmuje pełen zakres usług budowlanych, wykwalifikowaną kadrę inżynierską, wysokiej jakości materiały budowlane oraz najnowszej generacji park maszynowy. Dzięki temu możliwa jest kompleksowa realizacja inwestycji - terminowo, na najwyższym poziomie pod względem jakości i w najlepszej cenie. STRABAG korzysta z całej gamy usług oferowanych przez wyspecjalizowane spółki koncernowe, które przejmują odpowiedzialność za ich wykonanie, generując w ten sposób wartość dodaną dla swoich Klientów. Dzięki zaangażowaniu 73 tys. pracowników STRABAG SE osiąga roczne obroty w wysokości około 14 mld EUR. Koncern rozszerza swoją działalność daleko wykraczającą poza granice Austrii i Niemiec. Za pośrednictwem sieci należących do niego spółek jest obecny w wielu krajach europejskich i coraz częściej reprezentowany na innych kontynentach. Więcej informacji jest dostępnych na
www.strabag.com
Grupa STRABAG działa w Polsce od 1987 roku. Przy zatrudnieniu ok. 5 tys. pracowników, roczne obroty Grupy wynoszą ponad 900 mln EUR.
Więcej informacji jest dostępnych na
www.strabag.pl
09.12.2016 |
zdjecie1.jpg
2,318.0 Kb
zdjecie2.jpg
2,117.9 Kb
Toggle navigation
STRABAG na półmetku budowy obwodnicy Kościerzyny
>>